Didalam dunia percintaan segal-galanya manis. Yaaa....
Bila jatuh cinta, memang manis sekali...
Bila darling cakap,"I Love you." Wah! manis sekali...
Bila bertunang. Aduh! begitu manis sekali...tak sabar-sabah lagi mau kahwin.
Bila kahwin, Wah! manis sekali.......bergegar seluruh badan.
Bila dapat anak, tambah manis lagi....
Tapi bila dah tua yang tinggal hanyalah kencing manis!
Maklumlah terlalu makan yang manis-manis.
Terkenalah penyakit kencing manis!
Dan si Manis pula, dah tak manis.
Maklumlah dah tua, gigi pun dah rompang!
Muka pun macam "kertas pasir" dah....
Tapi.....dia tetap bertakta didalam hatiku.
Aku setia padamu sampai mati, darling!
(He he he heee....)
Jokes make our life lighter and bring some smiles into our life. So..Let us Smile and laugh. By the way, telling joke is one of the most effective forms of teaching without offending anyone. As Mary Hirsch says," Humor is a rubber sword-it allows you to make a point without drawing blood."
Showing posts with label tua. Show all posts
Showing posts with label tua. Show all posts
Friday, September 5, 2008
Thursday, September 4, 2008
Lelaki Vs Wanita
Bila gambar keluarga terletak di atas meja
Lelaki -Seorang bertanggungjawab
Wanita -Jenis yang pentingkan keluarganya sebelum kerjaya
Bila meja bersepah-sepah
Lelaki -Rajin bekerja dan seorang yang sibuk
Wanita -Tidak tau jaga kebersihan
Bila sedang bercakap dengan rakan sepejabat
Lelaki -Sedang berbincang tentang pekerjaan
Wanita -Mengumpat dan bergossip
Bila tidak berada di mejanya
Lelaki -Tengah meeting
Wanita -Dalam tandas sedang bersolek
Bila tidak ada di pejabat
Lelaki -Jumpa customer atau supplier
Wanita -Keluar shopping
Bila makan tengahari bersama boss
Lelaki - Mungkin akan naik pangkat
Wanita -Mungkin Ada hubungan sulit
Bila boss mengkritik
Lelaki -Lepas ni mesti dia akan berusaha meningkatkan pencapaian
Wanita -Lepas ni mesti merajuk
Bila boss bersikap tidak adil
Lelaki -Marah
Wanita -Menangis
Bila akan berkahwin
Lelaki -Akan lebih bertanggungjawab dan matang selepas ini
Wanita -Mengandung, beranak dan akhirnya dapat cuti panjang
Bila mempunyai anak
Lelaki -Memerlukan bonus atau kenaikan pangkat
Wanita -Membebankan wang syarikat dengan cuti bersalinnya
Bila naik pangkat
Lelaki-Mungkin "Lupa" isteri dan anak-anak & Kuat "Aramai Tii!"
Wanita-Ingat anak-anak
Bila keluar untuk urusan perniagaan
Lelaki -Bagus untuk membina kerjaya
Wanita -Apa suami/mentua dia akan kata?
Bila berhenti kerja dan mendapat pekerjaan baru
Lelaki -Mengenali yang mana satu memberi kelebihan
Wanita -Lelaki merasa "terancam"
Bila belum kahwin
Lelaki-Romantik & sabar & Selalu belanja darling
Wanita-Romantik & Manja & Selalu kena kasi belanja
Bila dah kahwin
Lelaki-Kurang romantik, marah-marah & kedekut
Wanita-Sabar, segan bermanja & tanggung belanja dapur
Bila dah tua
Lelaki-Mungkin "menggatal" lagi!
Wanita-Merasa "kesunyian"
Well...betulkah nii? Macam ada juga kebenarannya juga yaa...? Hehehehe
Lelaki -Seorang bertanggungjawab
Wanita -Jenis yang pentingkan keluarganya sebelum kerjaya
Bila meja bersepah-sepah
Lelaki -Rajin bekerja dan seorang yang sibuk
Wanita -Tidak tau jaga kebersihan
Bila sedang bercakap dengan rakan sepejabat
Lelaki -Sedang berbincang tentang pekerjaan
Wanita -Mengumpat dan bergossip
Bila tidak berada di mejanya
Lelaki -Tengah meeting
Wanita -Dalam tandas sedang bersolek
Bila tidak ada di pejabat
Lelaki -Jumpa customer atau supplier
Wanita -Keluar shopping
Bila makan tengahari bersama boss
Lelaki - Mungkin akan naik pangkat
Wanita -Mungkin Ada hubungan sulit
Bila boss mengkritik
Lelaki -Lepas ni mesti dia akan berusaha meningkatkan pencapaian
Wanita -Lepas ni mesti merajuk
Bila boss bersikap tidak adil
Lelaki -Marah
Wanita -Menangis
Bila akan berkahwin
Lelaki -Akan lebih bertanggungjawab dan matang selepas ini
Wanita -Mengandung, beranak dan akhirnya dapat cuti panjang
Bila mempunyai anak
Lelaki -Memerlukan bonus atau kenaikan pangkat
Wanita -Membebankan wang syarikat dengan cuti bersalinnya
Bila naik pangkat
Lelaki-Mungkin "Lupa" isteri dan anak-anak & Kuat "Aramai Tii!"
Wanita-Ingat anak-anak
Bila keluar untuk urusan perniagaan
Lelaki -Bagus untuk membina kerjaya
Wanita -Apa suami/mentua dia akan kata?
Bila berhenti kerja dan mendapat pekerjaan baru
Lelaki -Mengenali yang mana satu memberi kelebihan
Wanita -Lelaki merasa "terancam"
Bila belum kahwin
Lelaki-Romantik & sabar & Selalu belanja darling
Wanita-Romantik & Manja & Selalu kena kasi belanja
Bila dah kahwin
Lelaki-Kurang romantik, marah-marah & kedekut
Wanita-Sabar, segan bermanja & tanggung belanja dapur
Bila dah tua
Lelaki-Mungkin "menggatal" lagi!
Wanita-Merasa "kesunyian"
Well...betulkah nii? Macam ada juga kebenarannya juga yaa...? Hehehehe
Friday, October 19, 2007
Memang dah tua!
Pat dan kawan-kawannya sedang makan di rumah John. Setelah selesai makan makanan yang utama maka sampai masanya memakan buah-buah. Pat berkata kepada kawan-kawan:
" Ok, pisang-pisang. Siapa mau pisang?"
"Pat! Yang kau pegang tuh bukan pisanglah! Itu jagunglah.." kata John.
Pat sambil tersenyum dan dengan diiringi suara yang kelakar, "Ahhh......yaa...mau tua sudah bah! Inilah tanda-tanda mau tua bah!"
"Pat kau tuu bukan mau tua. Tapi memang dah tua! Lebih 41 tahun sudah! Permulaan menuju era nyayuk..."
Subscribe to:
Posts (Atom)